Prévente

La Kulturfabrik possède son propre système de billetterie en ligne via son site internet. Pour tout achat, veuillez vous référer à la page du spectacle/concert qui vous intéresse dans l'agenda.


Pour toute question, n’hésitez pas à nous joindre par téléphone: +352 55 44 93-1 ou par email : ticket@kulturfabrik.lu
Permanence: du lundi au vendredi de 9h à 12h et 14h à 17h.

Réductions

RÉDUCTIONS EN PRÉVENTE

Kulturpass : ticket à 1.50€. Plus d'informations ici.
Réservations au préalable : +352 55 44 93-1 ou ticket@kulturfabrik.lu

Moins de 6 ans : gratuit (hors spectacle jeune public)
Enfants de 6 à 12 ans, demandeurs d'emploi et étudiants : réduction selon les manifestations (sur présentation d’un justificatif).

Carte Jeunes Européenne : 6€ de réduction. Présentation de la carte obligatoire à l’entrée. Plus d'informations ici. 

RÉDUCTIONS EN CAISSE DU SOIR

Sur présentation d'un justificatif.
Moins de 6 ans : gratuit
Enfants de 6 à 12 ans, demandeurs d'emploi et étudiants : réduction selon les manifestations

Carte Jeunes Européenne : 6€ de réduction (sur présentation de la carte)

Tarifs de groupe

La Kulturfabrik propose des tarifs de groupe pour certaines de ces manifestations. Renseignements au +352 55 44 93-27 ou mail@kulturfabrik.lu.

Venir à la Kulturfabrik

STATIONNEMENT 

• Sur le parking du Cactus (supermarché situé à 50m) pour spectateurs ou visiteurs

De France (Metz ou Thionville)

• Prendre la A3/E25 en suivant le panneau LUXEMBOURG/ BRUXELLES / TRIER
• Continuer en suivant le panneau ESCH/ALZETTE
• Prendre la sortie ESCH/ALZETTE - CENTRE et continuer sur la N4
• Entrer dans ESCH/ALZETTE et suivre la rue de Luxembourg (N4)

De Belgique

• Prendre la E25/ E111 en suivant le panneau LUXEMBOURG
• Prendre la A4, direction ESCH/ALZETTE
• Prendre la sortie ESCH/ALZETTE - CENTRE et continuer sur la N4
• Entrer dans ESCH/ALZETTE et suivre la rue de Luxembourg (N4)

D’Allemagne 

• Prendre la E 44 en suivant le panneau LUXEMBOURG/ BRUXELLES
• Continuer en suivant le panneau ESCH/ALZETTE
• Prendre la sortie ESCH/ALZETTE - CENTRE et continuer sur la N4
• Entrer dans ESCH/ALZETTE et suivre la rue de Luxembourg (N4)

TRANSPORTS EN COMMUN

TRAIN - Luxembourg > Esch-sur-Alzette
Ligne 60
Ligne 60C
www.cfl.lu

BUS - Arrêt: Villa Mousset / Clinique Ste Marie / Op der Leier
www.mobiliteit.lu
www.cfl.lu
www.tice.lu

VÉLOS 

La Kulturfabrik dispose d'une station Vël'OK et de plusieurs parkings à vélo.

Résidence artistique / Arts visuels

Get-Out // SQUATFABRIK #1

Justine Blau (LU) & John Herman (DE)

jeu. 25.05.23 — 18h00-22h00
Get-Out // SQUATFABRIK #1
©Gilles Kayser
Get-Out // SQUATFABRIK #1
The installation "Depression Garden" by Justine Blau ©Gilles Kayser
Get-Out // SQUATFABRIK #1
John Herman will present a performance called "SLAUGHTERHOUSE" (from 8 to 9pm) ©Gilles Kayser
INFOS
  • Residency from 2 May to 28 May 2023
  • Get-Out >> Thursday 25 May 2023 (6 to 10pm)


  • With the support of the Œuvre Nationale de Secours Grande-Duchesse Charlotte
  • In collaboration with Bridderhaus

In 2020, in the middle of the worldwide pandemic, the team at Kulturfabrik was more determined than ever to support the local art scene and the result was Squatfabrik: a programme of short artist residencies. Due to the project’s great success, it has become a permanent fixture in Kufa’s calendar and is back for a fourth time since 2 May 2023. Between May and November 2023, four artist duos will be in residence at Kufa (with always one local and one foreign artist).

After a whole month at the Squatfabrik, the artists Justine Blau (LU) and John Herman (DE) invite you to their Get-Out, Thursday 25th May, from 6 to 10 pm. You will be able to discover the artistic universe of the two artists.


Justine Blau will present, among other things, the installation "Depression Garden".


Miniature salt crystal gardens became popular during the Great Depression as decorative elements, and are still commonly known as "Depression Flowers", "Poor Man's Flowers" or "Coal Gardens". The salt crystals grow slowly in their chemical mixture of bleach and ammonia. The installation "Depression Garden" represents a garden of depression, a stripped miniature nature, made of clay balls, slag, salt crystals and confetti. Anthropic landscape, abandoned by a carnivalesque parade with the appearance of a ruin or a feral nature in mutation.


Justine Blau will also show a small exploration around the soap bubble as an ephemeral entity in the face of the spirit of conservation, as well as traces of the performance "FERAL" realized with Morgane Britscher, Nora Wagner, Brice Montagne and Marie-Anne Lorgé during the open market of Esch-sur-Alzette.


John Herman will present a performance called "SLAUGHTERHOUSE" > from 8 to 9pm (Not recommended for people under 18)

According to Clausewitz, wars are a continuation of political intercourse, a carrying out of the same by other means. It remains to be seen whether this also applies to the Russian war of aggression in Ukraine. What is certain is that a war of attrition is developing at the edge of Europe, in which multiple states represent interests that only partially overlap those of the Ukrainian people. The destructive potential of the current war revives memories of the horrors of two world wars of the last century, which turned Europe into a slaughterhouse.

The current war, however, is not only directed against Ukraine, but has spurred profound political and economic upheavals on a global scale that are having a direct impact on the livelihoods of billions of people. Accelerating climate change, rapidly increasing global economic turmoil, and the threat of famine in the global South show that war as a slaughterhouse is far from obsolete.

In his installation/performance SLAUGHTERHOUSE, John Herman examines the rampant individual powerlessness and resignation accompanying the profound political and economic upheavals in the wake of the ongoing war to display them through performative, auditory, and visual means. Taking place in a former slaughterhouse, the performance can also be seen as an allegory of life, in which focus is placed on the desire for individual redemption.